Regulamin www.jelba.pl
I. Definicje
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Regulamin – niniejszy zapis reguł i zasad świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach strony internetowej www.jelba.pl, zwana inaczej jelba.pl.
- Produkt – towar prezentowany w Sklepie internetowym na stronie jelba.pl.
- Sklep – strona internetowa dostępna pod adresem www.jelba.pl, prezentująca Produkty oraz pozwalająca Klientowi na złożenie Zamówienia.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Goldfinger, a Klientem zawierana za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
- Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej – ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta będące ofertą zawarcia Umowy Sprzedaży.
II. Ogólne
- Sklep internetowy jelba.pl prowadzony jest przez Goldfinger Krzysztof Żarnecki, ul. Lazurowa 185B/101, 01-476 Warszawa, regon 382303256, NIP 5252776808.
- Regulamin określa warunki i zasady zawierania i rozwiązywania umów sprzedaży oraz dostarczania usług drogą elektroniczną w Sklepie jelba.pl.
- Klient składając Zamówienie jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu oraz zaakceptowanie jego zapisu.
- Sklep prowadzi sprzedaż za pośrednictwem internetu na terenie Polski.
- Wszystkie treści, zdjęcia i elementy graficzne zawarte na stronie Sklepu podlegają prawu autorskiemu i nie mogą być kopiowane ani wykorzystywane bez zgody Sklepu.
III. Zasady zakupu towarów i usług
- Wszystkie oferowane w Sklepie produkty są nowe i wolne od wad.
- Zawarte w Sklepie ceny są podane w PLN z VAT.
- Całkowita cena towaru obejmuje zarówno cenę produktu jak i koszt dostawy wskazane w Sklepie.
- Zamówienie może być składane za pośrednictwem strony internetowej sklepu, mailem lub telefonicznie. Klient składając zamówienie zgadza się na warunki opisane w Regulaminie.
- Zamówienia są przyjmowane całą dobę przez 7 dni w tygodniu. Jest możliwość złożenia zamówienia i jego realizacji bez konieczności podawania pełnych danych osobowych.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży musi być poprzedzone złożeniem przez Klienta Zamówienia.
- Złożenie Zamówienia jest potwierdzone na stronie Sklepu oraz mailowo i zawiera wszystkie dane Zamówienia. Po otrzymaniu prze Klienta maila Umowa Sprzedaży zostaje zawarta.
- Wszystkie płatności i rozliczenia odbywają się w PLN.
- Do obsługi Sklepu Klient musi posiadać komputer lub urządzenie mobilne wyposażone w przeglądarkę internetową, dostęp do poczty mailowej oraz połączenie z internetem.
- Klient jest zobowiązany do wprowadzania swoich danych zgodnych z prawdą oraz do przestrzegania przepisów prawa, postanowień Regulaminu i ogólnie przyjętych zasad korzystania z internetu.
- Wszystkie informacje zawarte na stronie Sklepu nie są ofertą w rozumieniu prawa. Klient zamawiając produkt w Sklepie składa ofertę kupna wg szczegółów podanych na stronie.
- Sklep ma możliwość wprowadzania zmian dostępności, cech, opisów i cen produktów. Nie dotyczy to zamówień złożonych przed wprowadzoną zmianą.
IV. Realizacja zamówienia
- Na stronie Sklepu podany jest termin dostawy, liczony według dni roboczych z wyłączeniem dni świątecznych i ustawowo wolnych od pracy.
- Dostawa Zamówienia odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej w terminie do 7 dni roboczych od daty złożenia Zamówienia na adres podany przez Klienta na stronie Sklepu. Istnieje możliwość realizacji innego rodzaju dostawy o ile zostanie to uzgodnione z Klientem. Koszty dostawy pokrywa Sklep.
- Dopuszcza się wydłużenie terminu dostawy w okresach wzmożonej aktywności rynkowej oraz w okresie świątecznym.
- Termin dostawy może zostać wydłużony w przypadku zamówienia produktów, z niektórych kategorii np. limitowanych.
- Sklep zastrzega sobie prawo niedostarczenia Produktów, z niektórych kategorii np. serii limitowanych w przypadku wyczerpania nakładu. W takim przypadku Sklep zaoferuje inny Produkt najbardziej zbliżony do zamówionego.
- Płatność realizowana jest przez klienta za pośrednictwem przelewu bankowego lub systemu płatności elektronicznych dostępnym na stronie Sklepu. Sklep nie odpowiada za błędy powstałe po stronie systemu płatności elektronicznych.
- Sklep nie odpowiada za opóźnienia wynikające z działania firm kurierskich. Jednocześnie nie uprawnia to Klienta do wysuwania roszczeń w stosunku do Sklepu.
- Klient jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki podczas odbioru od kuriera. Jeśli wystąpią uszkodzenia przesyłki klient powinien sporządzić protokół, który stanowić będzie podstawę do reklamacji przesyłki.
V. Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia wady Produktu Klient zobowiązany jest do poinformowania Sklepu mailowo. Zgłoszenie takie powinno zostać wysłane w ciągu 14 dni od momentu wystąpienia wady oraz powinno zawierać możliwie szczegółowy opis i zdjęcia.
- Do rozwiązania Reklamacji może być konieczne odesłanie przez Klienta zakupionego Produktu. Koszt zwrotu obciąża Klienta.
- Sklep zajmie się Reklamacją niezwłocznie po jej zgłoszeniu.
- Rozwiązanie Reklamacji nastąpi najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od otrzymania zwrotu wadliwego Produktu.
- W przypadku wady Produktu wynikającej z uszkodzenia w dostawie wymagane jest dostarczenie do Sklepu protokołu szkody sporządzonej z kurierem w momencie dostarczenia przesyłki.
- W przypadku uznania Reklamacji Sklep dostarczy naprawiony Produkt lub nowy wolny od wad. Sklep zastrzega sobie prawo do zaoferowania innego Produktu jeśli nakład został wyczerpany.
- Reklamacja nie jest uznana w przypadku naturalnego zużycia, wykorzystywania Produktu niewłaściwie oraz w przypadkach naturalnych zmian tkanin i materiałów z jakich wykonane są produkty (np. zagniecenia, pomarszczenia, plamy bądź inne ślady wynikłe z użytkowania).
- Różnice odwzorowania na monitorach komputerowych: kolorystyki, faktury, wielkości i wyglądu materiałów z jakich zostały wykonane Produkty nie są podstawą do Reklamacji.
VI. Odstąpienie od Umowy
- Klient ma prawo odstąpienia od zawartej Umowy bez podawania przyczyny jeśli przekaże do Sklepu odpowiednie oświadczenie w formie pisemnej. Termin odstąpienia od Umowy wynosi 14 dni od dnia dostarczenia produktu do Klienta.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Klient i Sklep zwracają wzajemnie otrzymane świadczenia, przy czym Klient ponosi odpowiedzialność za obniżenie wartości produktu w wyniku jego wykorzystania.
- Zwrot pełnej wartości ceny Produktu jest możliwy tylko w przypadku odesłania do Sklepu produktu w stanie nie naruszonym i nie posiadającym śladów użytkowania oraz w nie zniszczonym opakowaniu. Sklep może obciążyć Klienta kosztami dostawy produktu, które zostaną podane Klientowi po odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Klient, który odstąpił od Umowy Sprzedaży dokonuje zwrotu Produktu do Sklepu na swój koszt.
- Odstąpienie od Umowy Sprzedaży nie jest możliwe w przypadku kiedy Produkt został zamówiony na indywidualne Zamówienie Klienta i zawierający cechy określone przez Klienta w Zamówieniu lub w korespondencji związanej z realizacją tego Zamówienia.
- Odstąpienie od Umowy Sprzedaży jest również możliwe w przypadku nie dotrzymania terminów określonych w tym Regulaminie.
VII. Przetwarzanie danych osobowych
- Dane klienta wprowadzone za pośrednictwem strony internetowej Sklepu lub przysłane mailowo są wykorzystywane wyłącznie do celów realizacji zamówienia klienta. Wszystkie tego typu dane są poufne i nie udostępnianie podmiotom trzecim.
- Dane Klienta mogą być wykorzystywane przez Sklep to prowadzenia działań marketingowych przy czym klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania tych informacji.
VIII. Warunki pozostałe
- W sprawach nie ustalonych w tym Regulaminie mają zastosowanie przepisy ogólne.
- W przypadku każdego sporu Sklep dołoży wszelkich starań aby rozwiązać go polubownie.
- Spory, których nie uda się rozwiązać w drodze mediacji lub polubownie, będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sklepu.